Wydarzenia

Maas Ella i Herburt Marek 16/03/2010 do 29/03/2010


Zapraszamy 16 marca 2010 r. o godz. 17.00 na wystawę AU - EU Connect, na której będą prezentowane  prace Elli Maas i Marka Herburta. Ponadto, firma TECHNODAT jako partner australijskiej organizacji pozarządowej Advance Change Inc. ma zaszczyt zaprosić Państwa na spotkanie poświęcone inicjatywie AU-EU Connect, które odbędzie się 16 marca 2010 r. o godz. 17.00 w niniejszej Galerii. Zasadniczym celem inicjatywy, której przyświeca spotkanie, jest ułatwienie tworzenia i rozwoju powiązań pomiędzy Australijskimi i Europejskimi przedsiębiorstwami i organizacjami w zakresie innowacji i zrównoważonych strategii biznesowych.
 
Spotkanie to będzie wspaniałą okazją nie tylko do nawiązania kontaktów biznesowych ale również zapoznania się ze sztuką i kulturą australijską. Polscy artyści zainspirowani Australią, Ella Maas i Marek Herburt, zaprezentują w Galerii swoje obrazy. Podczas wernisażu będzie okazja na spotkanie z artystami, a także będzie można nabyć prezentowane prace. Wystawę zaszczyci swoją obecnością Pan Simon Stringer, Drugi Sekretarz Ambasady Australii w Polsce, który będzie patronować rozwijaniu stosunków między polskimi i australijskimi przedsiębiorstwami, samorządami i organizacjami.  Inicjatorem spotkania, sponsorem wystawy oraz fundatorem obrazów na cele charytatywne będzie TECHNODAT, który jest jednocześnie kluczowym partnerem w Polsce i Europie organizacji Advance Change Inc.
Serdecznie zapraszamy Państwa oraz wszystkich zainteresowanych budowaniem powiązań biznesowych EU-AU.
Wstęp na wernisaż jest wolny. 
 
ELLA MAAS

Ella Maas urodziła się 10/09/1971 w Raciborzu, (woj. śląskie). W wieku kilkunastu lat została zainspirowana artystycznymi osiągnięciami nauczycielki Hildegard Kshuk, za której namową i zachętą zaczęła poważnie myśleć o kształcie swojej przyszłej kariery artystycznej i podążać w kierunku Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, której kadra wykładowcza w czasach gdy Europa opiewała w twórców modernistycznych ustanowiona była ze sławnych twórców malarzy pomiędzy którymi znajdowały się takie sławy jak: Leon Wyczółkowski, Teodor Axentowicz, Stanisław Wyspiański, Jacek Malczewski, Jan Stanisławski and Józef Mehoffer,a potem 1905 Józef Pankiewicz, Ferdynand Ruszczyc oraz Wojciech Weiss. Tak się jednak nigdy nie stało.  Proces edukacyjny Ella Maas poprzedzony był praktycznym podpatrywaniem sztuki. W latach 1990-1999, przed przystąpieniem do egzaminów na architekturę Ella podróżowała do wielu zakątków Europy biorąc udział w imprezach kulturowych w Paryżu, Barcelonie, Wiedniu, Pradze, Londynie, Oslo i wielu innych stolicach. Po powrocie rozpoczęła edukacje na wydziale Architektury Politechniki Śląskiej, kultywując tradycje architektury Technicznego Uniwersytetu we Lwowie. Szkoła zatrudniała w owych czasach wykładowców Politechniki będących jednocześnie doskonałymi planistami i architektami ze znaczącymi osiągnięciami w skali kraju. Ich styl pracy miał niebagatelny wpływ na jej dalszą karierę i rozwój. Od roku 2007 uczestniczyła w wystawach i konkursach, w tym w Nowym Jorku gdzie wszystkie jej zgłoszone prace  zostały ocenione wg opinii Stina Puotinen pracującej wówczas dla Whitney Museum of American Art, New York City jako bardzo oryginalne, o wysokim standardzie, W latach 2004-2009 Ella Maas ufundowała swoje prace rozmaitym instytucjom charytatywnym, w tym Wielkiej Orkiestrze Pomocy Świątecznej w Polsce czy też Childhood Cancer Association podczas trwania dni Polskich w Adelaidzie zrzeszającej społeczność Polaków na emigracji PolArt’ 2009. Ostatnia wystawa miała miejsce podczas 11-go festiwalu Polskich sztuk wizualnych 27 grudnia 2009 roku gdzie na zaproszenie Andrew Munk, prezydenta festiwalu oraz pod honorowym patronatem Premiera Południowej Australii Mike Rann oraz jego ekscelencji  Andrzeja Jaroszyńskiego, Ambasadora Polski w Australii prezentowane były prace Ella Mass wraz z towarzyszącymi im doskonałymi dziełami artystów Polonii Australijskiej i Nowozelandzkiej. Uroczyste otwarcie miało miejsce w Niedzielę 27-go  grudnia 2009 o 11.00 w Royal South Australian Society of Arts Gallery, Adelaide Sztuka Ella Maas jest osobistą eksploracją tematu i materii użytej do kreacji pracy. Bez znaczenia czy jest to nudny przedmiot typu szczoteczka do zębów, czy też inspiracja pięknem natury, musi do niej przemawiać. W jej pracach da się odczuć wyraźny stosunek do przedmiotu stanowiącego temat przewodni pracy. Unikalny stosunek do podmiotu bądź przedmiotu pozwala na tożsame i unikalne przedstawienie go ostatecznemu odbiorcy.   Jej sztuka organiczna wyewoluowała z bacznej obserwacji życia codziennego, w której interpretacja Ella Mass została całkowicie odsunięta w cień na rzecz oddania pełnej kontroli podmiotom oraz przedmiotom stanowiącym treść prac. Każda warstwa jej pracy może być indywidualnie interpretowana i prowadzi do ciągu dalszego, stanowiąc opowieść. Twórczość Ella Maas jest formą dialogu pomiędzy ofiarowaniem a otrzymywaniem. Jej prace nie są podpisywane dopóki nie zostanie pogwałcona biała otwarta przestrzeń płótna i zostanie stworzone w następstwie coś, co potrafi rozpocząć niezależne życie, i samo się bronić...
 
MAREK HERBURT

Marek Herburt pobierał nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi w Polsce w latach 70-tych.Już w jego wczesnych poszukiwaniach artystycznychfascynował się wpływem światła na kolor i formy. W 1982 roku wyemigrował do Australiigdzie kontynuował swoje poszukiwaniaartystycznej ekspresji otaczającego go świata w małych formach obrazowych. W dalszych eksperymentachwykorzystując akwarelowe mediumrozwijał pejzaż o charakterze abstrakcyjnym ze szczególnym uwzględnieniem bogatejkolorystyki.Począwszy od 1984 roku Marek Herburt rozpoczął pracę nad wielkoformatowymi niefiguratywnymipracami z głównym wykorzystaniem farbakrylowych na płycie. Te prace pozostały przez lata jego główną fascynacją. W roku 1994 MarekHerburt powrócił do Polski, gdzie przez 12 miesięcystudiował polski krajobraz głównie w plenerze Kazimierskim, pozostając wiernym abstrakcyjnympejzażom przy użyciu farb olejnychi małych płócien poddając je kontemplacji i osobistej interpretacji.Po powrocie do Australii Herburt wykonał szeregprac przedstawiających interpretacje scen religijnych używając za modeli lokalnych ludzi.Jednakże abstrakcja wciąż pozostawała jegogłówną pasją mającą znaczący wpływ na jego twórczość. Po roku 2000 Marek powrócił doswych uprzednich wizualizacji abstrakcyjnych,z naciskiem na symboliczne znaczenie i harmonię geometrii.Z narastającym formalizmem jego prac, Herburtużywa celowo ograniczoną paletę kolorów. Poddając się własnym wewnętrznym, artystycznymdążeniom, Marek Herburt pozostaje w ciągłejfascynacji światłem, i jego wpływem na kolor i formę. Jego prace obrazują dojrzały australijskikontekst w którym po mistrzowsku i z właściwąsobie wrażliwością interpretuje wpływ światła na otaczające środowisko.Prace Marka Herburta stanowią unikatowy i odmiennystosunek do pejzażu australijskiego poddanego percepcji europejczyka, stanowiące jegoosobistą opowieść przeżyć i doświadczeńz Down Under.