Sprzedaż

powrót

Wyślij zapytanie

GARNCORZ PAWEŁ - BAZYLIKA W LICHENIU

Cena: 2500zł

Wymiary: 48 x 68
Technika: kredki na papierze

 


Paweł Garncorz – urodzony w 1979 r., artysta naiwny z niepełnosprawnością intelektualną, twórcza indywidualność Warsztatów Terapii Zajęciowej „Unikat”, których jest wieloletnim uczestnikiem, biorącym udział w zajęciach z grafiki, malarstwa oraz ceramiki artystycznej. Wypracował własny styl wypowiedzi, głównie w dziedzinie rysunku. Ich oryginalność wypływa m. in. z faktu, że artysta ma wrodzony, uzasadniony fizjologicznie problem z dostrzeganiem perspektywy. Dlatego też obrazy wychodzące spod jego ręki są płaskie i mają zachwiane proporcje wielkości przedmiotów. Bywa porównywany do Nikifora. Brał udział w wielu krajowych wystawach i przeglądach sztuki osób niepełnosprawnych oraz twórców nieprofesjonalnych. Laureat nagród i wyróżnień m. in. w konkursie im. Pawła Wróbla w Katowicach, „Świat moich marzeń” w Zamościu, konkursie im. Maksymiliana Chroboka w Rudzie Śląskiej. Jego prace były eksponowane m. in. w Muzeum Historii Katowic, Górnośląskim Centrum Kultury, Bibliotece Śląskiej, Muzeum Śląskim oraz podczas Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Naiwnej w Galerii Szyb Wilson.


Pole obrazowe w kształcie poziomego prostokąta. Przedstawia Bazylikę Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Licheniu (woj. Wielkopolskie). Jest to największy kościół w Polsce, położony na terenie sanktuarium maryjnego, które wzniesiono dla upamiętnienia objawień z lat 1813 i 1850-52. Obiekt przedstawiony frontalnie, po obu stronach – postacie aniołów równe wielkością wież kościelnych. Obie postacie mają duże nimby, niebieskie długie włosy, ubrane są w zielone szaty, różnią się kolorem skrzydeł – jeden ma granatowe, drugi – purpurowe. Budowla przedstawiona frontalnie. Nad budynkiem przedstawione dwa lecące samoloty. Na schodach do kościoła postaci wiernych wchodzących do kościoła. Wszystkie elementy rysunku oddane z wielką precyzją i drobiazgowością. Kompozycja harmonijna, zamknięta, charakterystyczny brak perspektywy linearnej i ciasne kadrowanie. Kolorystyka żywa i zróżnicowana, z przewagą błękitów i żółcieni. Brak modelunku światłocieniowego, płaska plama barwna z wyraźnym konturem, przywodząca na myśl rysunki dziecięce. Charakterystyczne bardzo drobiazgowe odzwierciedlenie szczegółu.